Postanowienia ogólne
- Organizatorem jest
Fundacja Ewy Błaszczyk „AKOGO ?”
z siedzibą w Warszawie
przy ulicy Podleśnej 4, 01-673 Warszawa, zarejestrowaną w rejestrze
przedsiębiorców oraz w rejestrze Stowarzyszeń, innych Organizacji Społecznych i
Zawodowych, Fundacji i Publicznych Zakładów Opieki Zdrowotnej Krajowego
Rejestru Sądowego prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla Miasta Stołecznego
Warszawy XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS
125054, nr NIP 118-165-44-66 zwana dalej
„Organizatorem”.
- Aukcja jest prowadzona w na podstawie prawa polskiego.
Przedmioty dostępne
na aukcji
- Przedmiotem aukcji są dzieła sztuki (tj. obrazy i
rzeźby) zgłoszone do sprzedaży przez ich właścicieli. Zgodnie z oświadczeniami
osób zgłaszających, zgłoszone dzieła sztuki stanowią ich własność, są
wolne od wad prawnych, nie są objęte jakimkolwiek postępowaniem
administracyjnym, sądowym lub skarbowym, są wolne od zajęcia i zastawu
oraz innych ograniczonych praw rzeczowych oraz nie są przedmiotem
jakichkolwiek roszczeń osób trzecich. W przypadku dzieł sztuki
stanowiących współwłasność zgłoszenie do sprzedaży powinno być dokonane za
pisemną zgodą wszystkich współwłaścicieli.
- Organizator ma prawo odmówić przyjęcia dzieła
sztuki do sprzedaży bez podawania przyczyn, w szczególności, Organizator
odmawia przyjęcia do sprzedaży dzieł sztuki, dla których posiada
informacje o obciążeniu tych dzieł sztuki wyżej wskazanymi wadami
prawnymi.
Terminy aukcji i
katalog
- Terminy aukcji są ogłaszane na stronie
internetowej https://artinhouse.pl. Organizator ma prawo odwołać ogłoszoną aukcję bez podawania
przyczyn, o czym poinformuje w formie ogłoszenia zamieszczonego na
stronie https://artinhouse.pl.
- Miejscem odbywania się aukcji jest Warszawa,
Zamek Królewski, Plac Zamkowy 4
- Dzieła sztuki będące przedmiotem aukcji wraz z
opisem i ceną wywoławczą są umieszczane w katalogu aukcyjnym publikowanym
na stronie https://artinhouse.pl.
- Dom aukcyjny
gwarantuje zgodność cech obiektów opisanych w katalogu ze stanem
faktycznym, jednocześnie zastrzegając możliwość ogłoszenia ewentualnych
uzupełnień lub poprawek do treści Katalogu. Oświadczenia i poprawki
ogłoszone w czasie sprzedaży uzupełniają Katalog. Art in House Dom
Aukcyjny ma prawo wycofać dzieło sztuki z aukcji do momentu rozpoczęcia
licytacji bez podawania przyczyn.
Udział w aukcji
- Do udziału w licytacji upoważnione są wszystkie
osoby fizyczne posiadające pełną zdolność do czynności prawnych, w tym
również organy reprezentujące osoby prawne, a także osoby przez nie
upoważnione, oraz wspólnicy spółek osobowych w rozumieniu ustawy z dnia 15
września 2000 r. Kodeks spółek handlowych (t.j. Dz. U. z 2017 r. poz.
1577, z 2018 r. poz. 398, 650, 1544, 2219, 2244.) (“KSH”).
Udział osobisty
- Warunkiem
otrzymania numeru licytacyjnego jest wypełnienie karty z danymi osobowymi
i kontaktowymi bezpośrednio przed Aukcją lub ewentualnie nadesłanie tych
danych e-mailem na adres: [email protected] najpóźniej na 30
minut przez rozpoczęciem aukcji.
Zlecenia i limitem
ceny
- Osoba zainteresowana udziałem w Aukcji, a nie
mogąca w niej uczestniczyć osobiście może złożyć Art in House Dom Aukcyjny zlecenie kupna wskazanych
przez nią prac z podaniem limitu cenowego. Limit cenowy JEST INFORMACJĄ
ŚCIŚLE POUFNĄ. W imieniu tej osoby w Aukcji weźmie udział upoważniony
przez nią przedstawiciel Art in House Dom Aukcyjny. Informacja o zamiarze
uczestnictwa w Aukcji takiej osoby powinna zostać przekazana za pomocą
formularza dostępnego na stronie https://artinhouse.pl. (guzik „Złóż zlecenie” umieszczony na karcie pracy) i zawierać dane
osoby oraz wskazanie pozycji katalogu oraz ich limitu cenowego. Zlecenie
powinno być przekazane Art in House Dom Aukcyjny najpóźniej 30 minut przed
aukcją.
- Art in House Dom Aukcyjny potwierdza przyjęcie
zlecenia. Brak potwierdzenia oznacza brak możliwości udziału w licytacji
na podstawie wysłanego zlecenia licytacji.
- Art in House Dom Aukcyjny zobowiązuje się
dochować należytej staranności w realizacji zleceń, jednak nie ponosi
odpowiedzialności za niezrealizowanie takich ofert, chyba że wina za brak
realizacji zlecenia leży wyłącznie po jego stronie. Art in House Dom
Aukcyjny dokłada starań, by zakupić dzieło sztuki w możliwe najniższej
cenie.
Udział telefoniczny
- Istnieje możliwość telefonicznego udziału w
licytacji poszczególnych obiektów pod warunkiem wcześniejszego zgłoszenia
tego faktu Art in House Dom Aukcyjny, jednak nie później niż 60 minut
przed terminem rozpoczęcia licytacji. W imieniu tych osób w licytacji
weźmie udział upoważniony przedstawiciel Art in House Dom Aukcyjny, będąc
z nimi w kontakcie telefonicznym w czasie trwania Aukcji. Art in House Dom
Aukcyjny nie ponosi jednak odpowiedzialności za brak możliwości wzięcia
udziału w licytacji telefonicznej w przypadku problemów z uzyskaniem
połączenia z podanym przez uczestnika numerem telefonu. Art in House Dom
Aukcyjny zastrzega prawo do nagrywania i archiwizowania rozmów
telefonicznych, o których mowa powyżej.
Udział przez internet
- W przypadku uczestnictwa w aukcji za pośrednictwem
internetowych portali aukcyjnych zastosowanie mają odpowiednie regulaminy
tych portali.
Przebieg licytacji
- Aukcja prowadzona jest przez upoważnioną osobę
wyznaczoną przez Organizatora (Art in House Dom Aukcyjny) - “Aukcjonera”,
który wyczytuje obiekty i kolejne postąpienia, wskazuje licytujących,
ogłasza zakończenie licytacji oraz wskazuje zwycięzcę. Wielkość postąpień
jest ustalana i ogłaszana przez Aukcjonera przed rozpoczęciem licytacji. Dom Aukcyjny Art in House ma prawo ustalać dla wybranych dzieł sztuki ceny warunkowe tj. ceny
minimalne poniżej których nabycie dzieła sztuki jest możliwe tylko po
uzyskaniu zgody właściciela dzieła sztuki na zaproponowaną cenę. Ceny
zgłaszane w trakcie licytacji są cenami brutto (tj. zawierają podatek
VAT).
- Licytacja odbywa się w języku polskim.
- Zakończenie licytacji obiektu następuje w
momencie przybicia - uderzenia młotkiem przez Aukcjonera. Jest to
równoznaczne z zawarciem umowy sprzedaży między Organizatorem a
licytującym, który zaoferował najwyższą kwotę. W razie zaistnienia sporu w
trakcie licytacji Aukcjoner samodzielnie rozstrzyga spór albo ponownie
przeprowadza licytację danego obiektu.
- Jeżeli jakikolwiek spór co do wyniku licytacji
powstanie po Aukcji, wynik sprzedaży w ramach Aukcji uznaje się za
ostateczny.
- Zakończenie licytacji na poziomie ceny
wywoławczej lub powyżej tej ceny oznacza, iż umowa sprzedaży została
zawarta, a nabywca jest zobowiązany do zapłaty ceny nabycia przedmiotu
licytacji za obiekt, w ustalonym w niniejszym Regulaminie terminie. Prawo
odstąpienia od umowy zawartej poprzez udział w aukcji prowadzonej
publicznie nie przysługuje.
- Organizator oraz Art in House Dom Aukcyjny zastrzegają
sobie prawo do utrwalania przebiegu Aukcji za pomocą urządzeń rejestrujących
obraz i/lub dźwięk. Wzięcie udziału w Aukcji jest równoznaczne z
wyrażeniem zgody na wykorzystanie wizerunku osoby przez Organizatora, dla
celów rejestracji wyników oraz promocji działalności Organizatora oraz
Aukcji, na wszelkich polach eksploatacji, w tym poprzez udostępnianie
zdjęć, materiałów wideo w taki sposób, aby każdy mógł mieć do nich dostęp
w miejscu i czasie przez siebie wybranym (Internet).
Zapłata ceny nabycia
- Nabywca zobowiązany jest zapłacić za wylicytowany
obiekt w terminie 7 (siedmiu) dni kalendarzowych od daty zakończenia
licytacji.
- Opłacenie wylicytowanej ceny nabycia jest możliwe
bezpośrednio po aukcji w miejscu licytacji lub w terminie późniejszym.
Akceptowanymi formami płatności są płatność gotówką, kartą płatniczą,
przelewem bankowym lub systemem PayPal.
- W przypadku przelewów za dzień zapłaty rozumie
się wpływ środków na rachunek bankowy Organizatora o numerze:
02 1090 1056 0000 0000
0612 1000
- Prawo własności do dzieła sztuki przechodzi na
nabywcę w momencie opłacenia wylicytowanej ceny dzieła i opłaty aukcyjnej.
W przypadku zwłoki z dokonaniem zapłaty ceny dzieła sztuki lub opłaty
aukcyjnej Organizator zastrzega sobie prawo do odstąpienia od umowy
zawartej z nabywcą po bezskutecznym upływie terminu dodatkowego
wyznaczonego na zapłatę.
Wydanie przedmiotów
licytacji
- Wydanie przedmiotów licytacji następuje pod
warunkiem uiszczenia ceny nabycia w terminie do 7 dni kalendarzowych od
wpłaty ceny nabycia i przekazania danych adresowych zwycięzcy aukcji. Dostawa
dzieł sztuki w obrębie Warszawy następuje na koszt Organizatora, z
uwzględnieniem pkt. 30 poniżej. Dostawa poza Warszawę następuje na koszt
nabywcy i w imieniu (na ryzyko) nabywcy.
- Możliwy jest również odbiór przedmiotu w
siedzibie domu Aukcyjnego Art. in House tj. Al. Jerozolimskie 107, 02-011
Warszawa.
- Po upływie 45 dni od daty Aukcji na kupującego
przechodzi ryzyko utraty i uszkodzenia nieodebranego obiektu, a także
ciężary związane z takim obiektem, w tym koszty jego ubezpieczenia.
- Organizator
nie odpowiada za uszkodzenia dzieł sztuki powstałe w trakcie transportu
dokonywanego przez podmioty trzecie (w szczególności firmy kurierskie).
Odpowiedzialność Organizatora
- Z
zastrzeżeniem pkt. 20 Organizator odpowiada względem kupującego za szkody
z tytułu straty lub uszkodzenia obiektu, jednak jedynie do wysokości ceny
nabycia obiektu.
- Organizator nie przekazuje wraz z zakupionym
dziełem majątkowego prawa autorskiego ani prawa do reprodukowania obiektu.
- Organizator daje bezpośredniemu nabywcy dzieła
gwarancję autentyczności oferowanych dzieł, jednak gdyby opis dzieła
okazał się niezgodny ze stanem faktycznym, nabywca ma prawo w ciągu 14 dni
od daty Aukcji zwrócić zakupione dzieło, a Organizator zwróci wpłaconą
kwotę. Zakwestionowanie autentyczności dzieła musi być przez nabywcę
poparte wiarygodnymi ekspertyzami. Przez autentyczność dzieła rozumiemy
właściwe wskazanie autora dzieła.
- Organizator nie ponosi odpowiedzialności za
ukryte wady fizyczne i prawne zakupionych obiektów, oraz zastrzega sobie
prawo do wycofania dzieła z licytacji bez podawania przyczyny.
- Organizator nie bierze odpowiedzialności wobec
kupującego za szkody przewyższające kwotę nabycia przedmiotu licytacji,
niezależnie czy taka szkoda jest charakteryzowana jako bezpośrednia,
pośrednia, szczególna, przypadkowa czy następcza. Żaden przepis w
niniejszym Regulaminie nie wyklucza lub nie ogranicza odpowiedzialności
Organizatora wobec kupującego, wynikającej z jakiegokolwiek świadomego
wprowadzenia w błąd, lub z winy umyślnej.
Przetwarzanie danych
osobowych
- Organizator i Aukcjoner, przetwarzając dane osobowe w związku z
organizacją Aukcji, jest administratorem danych osobowych Uczestników, w
związku z czym niniejszym informuje:
- Administratorem danych osobowych jest Organizator
oraz Art in House z siedzibą w Warszawie przy ul. G. Rossiniego 15/9,
03-289 Warszawa. Organizator przetwarza następujące dane osobowe
Uczestników: imię, nazwisko, telefon kontaktowy, adres poczty
elektronicznej lub (w wypadku Uczestnika niebędącego osobą fizyczną): imię
i nazwisko osoby uprawnionej do działania w imieniu Uczestnika, jej numer
telefonu i adres poczty elektronicznej;
- Dane osobowe Uczestników będę przetwarzane
wyłącznie w celu przygotowania, przeprowadzenia i rozliczenia Aukcji,
chyba że Uczestnik wyrazi zgodę na przetwarzanie danych w innych celach. W
takim przypadku mają w szczególności zastosowanie postanowienia Polityki
prywatności Domu Aukcyjnego Art in House.
- Przetwarzanie danych osobowych odbywa się na
podstawie zgody Uczestnika (art. 6 ust. 1 lit. a RODO). Uczestnik ma prawo
do cofnięcia zgody w dowolnym momencie; co nie wpłynie na zgodność z
prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej
cofnięciem;
- Podanie danych osobowych przez Uczestnika jest
warunkiem udziału w Aukcji i jest niezbędne do zawarcia umowy sprzedaży;
- Uczestnik ma prawo do żądania od Organizatora
dostępu do danych osobowych dotyczących siebie, ich sprostowania,
usunięcia lub ograniczenia przetwarzania; oraz posiada prawo do wniesienia
sprzeciwu wobec przetwarzania, a także prawo do przenoszenia danych – na
zasadach wskazanych w obowiązujących przepisach dotyczących ochrony danych
osobowych, w szczególności RODO;
- Uczestnik ma prawo wniesienia skargi do organu
nadzorczego, w trybie i na podstawie przepisów dotyczących ochrony danych
osobowych, w szczególności RODO;
- Dane osobowe Uczestników nie będą przekazywane
żadnym odbiorcom, z wyłączeniem firm kurierskich oraz odbiorców będących
państwowymi organami uprawnionymi na podstawie odpowiednich przepisów do
żądania od Organizatora wydania danych osobowych Uczestników.
- Organizator i Dom Aukcyjny Art
in House zastrzegają sobie możliwość wglądu w dokumenty tożsamości
Uczestników w celu weryfikacji poprawności przekazanych danych oraz w celu
weryfikacji tożsamości osoby dokonującej odbioru wylicytowanego
przedmiotu.
- Postanowienie pkt 37 stosuje się odpowiednio do
osoby upoważnionej do reprezentowania Uczestnika niebędącego osobą
fizyczną.
- Organizator będzie przetwarzał dane osobowe
Uczestników wyłącznie w niezbędnym zakresie, w sposób zgodny z
obowiązującymi przepisami dotyczącymi ochrony danych osobowych, w tym z
RODO. Dane osobowe Uczestników będą przetwarzane wyłącznie przez osoby
upoważnione przez Organizatora, w sposób zapewniający ich integralność i
bezpieczeństwo.
- W sprawach dotyczących przetwarzania danych
osobowych, mogą się Państwo skontaktować dzwoniąc pod numer telefoniczny
510 211 410 lub poprzez korespondencję elektroniczną pod adresem
[email protected]